Om 27 dagar..

Det är rätt mycket på gång nu. Det känns verkligen att studenten börjar närma sig, och även fast man inte riktigt vill erkänna det så är man nog lite rädd ändå. Mestadels för att jag faktiskt inte minns hur det känns att inte gå i skolan. Då var man ju liten, och utan alla dessa måsten som nu finns.
Om exakt 27 dagar så är inte tryggheten - att man vet vad man ska göra om dagarna - existerande längre.

Addera minst 4 intagningsprov, som man är vettskrämd för. En sjukhusvistelse, en framtidsoro, sjukdomar och en betygshets. Då är det inte alltid lätt.. Men framtiden smyger sig på sakta. Och den, framtiden, börjar väl komma ikapp mig nu. För exakt en månad sedan hade jag min studentskiva. Det var så mycket strul med den, att jag faktiskt inte kunde njuta fullt ut. Även om eftersläppet faktiskt var grymt. Känns lagom motigt.. och nu är det bara studentdagen kvar, sedan är det slut. Danslektionerna är slut, betygen börjat sättas nu.. solen värmer äntligen igen, fåglarna kvittrar och kvällarna bli bara ljusare..
Denna gången när vi står på avslutningen, har jag nått målet. Det målet som vi vid alla andra skolavslutningarna suktat och längtat efter. När vi slipper skolan.. Vad händer sedan då? Det är ju nu livet egentligen börjar.

Mm, lufta tankarna behövdes kände jag.. Serious talk people! (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0