Hösten

Nu börjar de där mörka, ruggiga höstdagarna när man helst vill palta på sig minst 6 lager med kläder för att inte frysa och helst trippla par strumpor!
Det börjar bli så kallt ute att mina händer och fötter ständigt är iskalla, och det letar sig in blåst mellan jackan och halsduken, hur man än gör! Det börjar bli mörkt tidigt också, och löven är mer gula än gröna. Så fort man sticker ut näsan känner man den speciella doften, luktar som någon eldar och det luktar kallt.. om det nu kan lukta kallt..
Hösten är ju verkligen här. Inte konstigt kanske, eftersom det är den 29 september idag.

Jag längtar redan till sommaren, lite jobbigt eftersom det är en rätt bra tid kvar tills det är dags för varma sommarkvällar igen. Och när det då är dags för de underbart varma sommar dagarna igen.. så har jag tagit studenten. Gjort mitt solo, projektarbete, hunnit fylla 18, haft slutproduktionen, kanske fått någon plan av vart jag ska efter studenten, haft studenskiva, dansat en massa, skiljts från världens bästa danslärare och en underbar klass, tagit studenten och haft champagne frukost, utspring, åkt flak och mottagning och allt vad det innebär. Pröjsat en hejdundrans massa pengar och haft sjukt mycket kul! Galet är ordet. Och allt detta är förbi (.. och mer därtill) inom bara ynka 9 månader. Tänker på hur nyss det känns som att jag fyllde år nu.. det var snart 10 månader sedan! Vart tar tiden vägen?

Mm, det ni. Nu ska jag sova, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0