Var tvungen att avreagera mig!

Nej seriöst, det finns få saker som gör mig lika galen, rastlös, tokig, vansinnig.. ja vad mer egentligen? Som när jag behöver, är TVUNGEN till att läsa. Vilket jag är nu! Läsa Candide alltså. Det är det värsta någon kan be mig göra, att läsa. Jag skriver mycket hellre en uppsats på 10 sidor, än att sitta och läsa en jäkla bok som någon skriver massa onödigt dravel i med högtravande språk och låtsas vara någon.. Förlåt, nu säger jag kanske mer än vad jag borde! Men seriöst, hur kul är den här boken på en skala? Och varför tvingas alla läsa den? VAD lär jag mig? Att man kan sönderanalysera allt, tolka allt och att vi enligt Voltaire lever i den allra bästa av världar! Jag tror jag har förstått det redan, att han tycker så.. och jag har läst vadå, två sidor i boken? Okej, enough is enough. Du kunde ha skrivit det sista citatet på ett papper, och låtit oss läsa det. För det säger allt!

Ja, denhär boken som jag hyser kärlek till ska jag läsa ut till på torsdag. Och ja, jag började nyss! 60 sidor imorgon och 60 på onsdag så ska det vara klart. Frågan är hur jag ska hinna, jag har ju matteprov på fredag också.. som jag anser är lite viktigare! Äh, de blir la vad man gör det till.

Känner hur bloggen strålar positiv energi.. tycker inte ni? NOT

Kommentarer
Postat av: Elina

Haha, ja men det är ju bra att du börjat iaf!

Verkar som du tycker den är ganska bra :P



Jao, samma gamla människor med lite nya kläder, ny musik å dans! :)

2009-03-10 @ 14:57:39
URL: http://hejdlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0