Och vuxna säger att ungdomar är otrevliga?!

Vilken härlig dag. Såhär skulle varje söndag tillbringas!

Vaknade upp, käkade en underbar frukost och vid tvåtiden ringde ett stycke H för att vi skulle åka och fika med E. Hur mysigt som helst! Så jag slängde på mig kläder, halvt trillande ut genom dörren och springandes till busshållsplatsen för att komma på rätt buss med mobilen i näven och pratandes samtidigt som jag sprang. Fika på Coffehouse by georoge var tanken, men herregud vad otrevliga dom var där.

Här kan vi verkligen snacka diskriminering, anses vi vanliga ungdomar vara mindre viktiga kunder? Tydligen. Sjukt! Hade jag varit Blondinbella eller Molly Sandén hade de ju INTE ens vågat tilltala oss, patetiskt!
Jag och H kom och satte oss vid ett bord för att vänta in E. När vi sitter där och pratar kommer en som jobbar fram till oss och säger "Ursäkta, men ni får flytta på er för nu kommer ett sällskap på sex personer som ska sitta där ni sitter." och vi svarar vänligt att vi också ska äta och då säger han att vi får flytta på oss ändå för att det finns platser överallt där man kan sitta två stycken. Då säger vi att vi väntar på en tredje person, så att vi är tre stycken som ska sitta men han fortsätter och säger att "Ja, men dom ska äta nu. Och dom är sex stycken så ni får flytta på er och ta ett annat bord. Det finns flera stycken platser där man kan sitta fyra". Vi blir ganska paffa och reser på oss... Alla hör ju i cafét så när vi ställer oss upp och folket som skulle ta våra platser kommer så tittar alla på oss. Så försöker vi hitta "alla" de platserna som fanns att sitta på, bara det att det finns ju inga. Så vi står där som fån, tills E kommer. Och då ser vi att det ändå bara är två stycken som sitter vid bordet, resten sitter i "baren". Så vi bestämmer oss för att gå.

Är det okej att göra så? Vilken stil, seriöst. Man kör inte iväg kunder som sitte rner, för att ett par andra kunder kommer och inte har någon sittplats för att sedan bara låta oss stå där och inte ha någonstans att sitta! Lura iväg oss, bara för att de ger bättre klirr i kassan för att de är flera stycken? Jäkla stil.
Och folk säger att vi ungdomar är otrevliga? Haha, skrattretande!

Hursom, vi drog vidare till Fridhemsplan istället. Och efter lite letande gick vi in på Thelins och köpte fika! Delade på en dammsugare och så drack vi varsin latte och pratade hur mycket som helst! Uppdatering på alla fronter, muhaha!

Nu har jag precis kollat på favoritserien Gossip Girl, och nu ska jag forsätta måla mina tassar gråa med glitter längst ut. Haha! Söndagstidsfördriv! Åh, imorgon är det balett! Jag längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0