En shopaholics bekännelser



I fredags var jag och såg Confessions of a Shopaholic, also called En shopaholics bekännelser med bland annat skådespelaren Isla Fisher. Och jag tänkte, som jag lovat.. skriva en liten recention på vad jag tyckte om filmen.

Jag satt och skrattade mig igenom i stort sett hela filmen! Samtidigt som den stundtals var så pinsam så att man helst ville sjunka in i biostolen! Jag tycker att budskapet som boken också har, gick fram väldigt tydligt. Att alla de människor som har problem med att hålla koll på pengarna ska alltid fråga sig själva om man verkligen behöver det här som man så gärna vill köpa.. Så hör och häpna, man kan lära sig någonting från denna.. kanske många anser, onödiga tjej film!? Tvärtom, men ni kommer nog förstå bättre vad jag menar om ni ser den.

Som sagt, den hade allt! Kärlek, komedi, motgångar och pinsamheter! Och precis som i de flesta tjejfilmer löser sig det mesta till det bästa tillslut. Bara att det är på det viset, och att den är ibland ganska förutsägbar gör att jag förstår varför alla torra gamla kritiker bara gav filmen ett av fem!
Hursom, en klockren tjejfilm som antagligen kommer rulla i många tjejers DVD-apparater hemma. Bra film! Gå och se den om ni inte har sett den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0