Det är en va(tt)ne sak!



Jag har aldrig tidigare riktigt förstått hur viktigt vatten är för kroppen, ja vätska överhuvudtaget - men främst vatten. Jag bestämde mig här om dagen för att verkligen satsa och må toppen eftersom jag har ett förkyldningsvirus halva sveriges befolkning lider av just nu, som tycks mutera sig och flytta sig runt i kroppen.. Därför bestämde jag mig för att ta hand om mig så bra i övrigt så att viruset tillslut försvinner! Därmed dricker jag minst 2 liter vatten om dagen, och sover minst 8 timmar per natt. 
Jag har gjort det i en vecka nu, och det kändes mycket att dricka så mycket vatten ibörjan. Men nu känns det självklart.
På senaste dricker jag ju knappt någonting annat än te och vatten ändå, men jag har ökat intaget för att kroppen ska få mer vätska. Tänk om man hade fått den snilleblixten lite tidigare! ..nu gäller det bara att orka uppehålla vätskeintaget! För kroppen vill ju ha't! Ganska skönt att faktiskt känna av att man blir törstig oftare än innan, då vänjer sig ju kroppen vid det normala intaget vatten som den egentligen ska ha!

Nog snackat om vatten, drick mer vatten så mår ni bra! Det är bara en vanesak som alla borde vänja sig vid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0