Det är en mening med allt

Jag tror faktiskt det. Även om livet ibland är hårt, och man verkligen inte tror att någonting kan bli till det bättre - så tror jag att det finns en mening med allt som sker. Att om man försöker vänta det negativa till något positivt och lär sig av sina motgångar i livet så kan man alltid gå stärkt ur dessa, om man bestämmer sig för det. Då får man mer kunskap, och lär känna dig själv bättre och det är alltid något du kommer ha nytta av när livet traskar på i sin vanliga takt!
Av motgångar lär du dig att hantera sorg, stress, vilsenhet, argsinthet m.m. Och allt eftersom så kommer du stöta på liknande situationer i livet, och då har du dina erfarenheter i bagaget som du kan ha kvar och ta dig ännu starkare ut ur de nya händelserna och du vet redan från början hur du ska hantera situationen. Även om det oftast inte fungerar på en gång, utan man måste inse att man faktiskt kan göra någonting åt det.

Det är svårt att tro att det är en mening med att en stressig period i ditt liv, ska lära dig någonting som du kan ha nytta av i framtiden. Men faktum är att om du tar vara på och lär känna igen dina stresstecken så kommer du också, återigen om du vill, sedan kunna lära dig att stoppa stressen när den kommer smygande.

Vart vill jag komma med det här då? Jo, jag tror allt händer för en anledning. Är inte den sjuttioelfte killen/tjejen rätt som man träffar, nej då är det inte så att du inte duger denna gång heller, du är tvärtom mer är duglig! ..utan att det finns få personer där ute som du klickar med, en som är rätt och du har bara inte träffat den personen ännu.

Kan vara värt att tänka på när man står och trampar och tycker att livet känns meningslöst! Det är inte meningslöst. Det gäller bara att välja hur man vill se på situationen. Kan jag vända det här till någonting positivt? Kan jag lära mig av det här? Vad kan jag tänka på när samma situation kommer igen?
Det kanske inte går på en gång, och alla gånger du försöker. Men tillslut så lär du dig att tänka såhär så fort någonting händer. Du lär dig alltid något! Du lär dig vem du är som person och vad du vill ha, vad du accepterar och vad du inte gillar. Hur du hanterar kriser och vad du är bra på, hur stark du är som person och vilka dina svagheter är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0