Utvärdering: Bikram Yoga

et var verkligen en slående värme när man kom in i rummet. Det var verkligen en skillnad på de 20 graderna ute, och de 40 graderna som lokalen hade! Vi fick lägga oss ner och slappna av tills klassen började. Jag lovar, att efter första övningen så rann det svett längs benen! Jag trodde jag var den enda som hade det så, men nej.. alla hade tydligen tänkt samma sak för det var heelt sjukt vad blöt man blev! Det häftiga var att man kände hur det brände i musklerna och i porerna på huden. Jag har aldrig svettats så mycket i hela mitt liv! Jag skojar inte! Handduken jag stod på var dyngsur, sportbhn, och shortsen gick typ att vrida ur! No kidding. Jag trodde att jag skulle svettas, men jag trodde inte att det var fysiskt möjlig att svettas såhär mycket.

Övningarna var otroligt jobbiga, och upprepades två gånger. Jag märkte också av vikten av att inte ha ätit 3 timmar innan, och druckit mycket vatten för att jag mådde inte ett dugg illa, som många andra gjorde. Och då hade jag druckit 2 L innan på dagen, ätit en bra frukost och inte druckit något kaffe. Det gjorde att klassen blev sjukt bra! Så tänk verkligen på det om ni ska gå på bikramyoga! Värmen gjorde så att man trodde att man inte skulle klara av hela passet, jag fick lite panik när man låg ner för att värmen liksom trängde in en, men om man pressade sig själv, koncentrerade sig och verkligen fokuserade och intalade sig själv att det skulle gå, så gick det utmärkt! Ja, det var en helt ny upplevelse och verkligen någonting jag kommer att göra igen! Det var ju grymt! 

Efteråt kändes det så otroligt skönt att stiga ut i den vanliga temperaturen igen i lokalerna, men strax därefter började jag bli frusen och har varit det resten av dagen. Det satte sina spår! 
Under passet var det jobbigt, och vid något tillfälle fick jag lite ont i huvudet. När de var runt de sista  övningarna ville jag bara att klassen skulle ta slut, och när den väl gjorde det så var jag otroligt yr när jag reste mig! Men jag känner mig verkligen renad, som en ny människa som min danslärare sa idag om bikramyoga. "Det är pissjobbigt, men efteråt är man som pånytt född, det är en underbar känsla!". Och jag håller verkligen med! Det var häftigt. 

Det ska även hjälpa mot problem man har, som om man har problem med en axel, har artros eller andra ledbesvär... problem med magen osv, så hjälper det att stimulera olika punkter i kroppen så att det ska släppa! Jag kände faktiskt väldigt stor skillnad, eftersom min mage är lite krånlig och även min hud kan vara lite knepig. Båda två kändes mycket bättre efteråt! Jag vill verkligen göra detta igen!!!!

Kläderna var så våta att man typ kunde vrida ur dem, och nästa gång jag går på bikram yoga kommer jag att ha mer vatten än en halvliter, för det räckte INTE länge! 

Testa detta folk! Det är så himla häftigt!

Vi gjorde denna position och den var sjukt jobbig verkligen!


Också en jobbig pose, speciellt eftersom man är så sjukligt blöt av allt svett så att det går knappt att greppa och hålla kvar foten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0