Hejjaghatarpollenbläää!

Dagen var inte riktigt planerad, utan har liksom bara blivit. Jag kom till J för att vår grupp skulle träna på kvintetten runt tvåtiden, vi sa att vi skulle koreografera två åttor var tills veckan efter påsk. Det ska jag nog kunna ordna! Hehe. Sedan drog jag och Lina till stan en snabbis! Köpte en cola light för att ta bort känslan av att någon hade klubbat mig i huvet, och så käkade jag en mumsig glass innan vi åkte hemåt. När jag kom hem var det nästan mat på en gång, käkade och sprang upp på rummet för att börja med att rensa bland kläder m.m. Testade alla mina jeans och insåg att alla sju par jag hade (ungefär) förutom ett par passade. Så jag behöver ju inte köpa nya jeans på ett tag iallafall! Något som är bra, eftersom jag är pank. Halv tio tog jag bussen hem till H för att checka en av de bästa filmerna någonsin; Definetly maybe (orkar inte kolla stavningen). Kom hem halv två, och nu är jag trött trött trött.
Har hunnit söka två jobb idag också! Imorgon blir det utdelning av CVn med H på stan, träffa L & E på eftermiddagen och sedan kanske undersättning på kvällen. Ska försöka hinna med något jobb på rummet också! På torsdag har jag iallafall hela dagen, och på onsdag har jag dagen att jobba på! På fredag med en stund, men då åker jag!

Jag blir lika förvånad varje år över hur pollen allergin känns. Jag känner aldrig igen den när den kommer, inte förrens jag tänker efter. Jag vaknade upp igår och det kändes som om någon hade slagit mig i huvudet och jag kände mig ju som jag berättade som om jag var bakfull utan att ha druckit! Samma sak idag! Och det är först idag det gick upp ett ljus för mig, när jag kände hur ögat kliade och var irriterat och när jag tittade närmare också RÖTT! Helt otroligt rött. Det värker och trycker i ögonen och är allmänt obehagligt. Det kliar på och i halsen och näsan rinner! Jag älskar att vara allergisk, INTE.

Kolla på Apotekets hemsida här, om ni vill kolla hur pollenprognosen ser ut! Just nu är det Al som härjar fritt och även lite Hassel. Så jag antar att jag lär vara ganska allergisk mot Al! Jag hoppas ändå att jag inte är lika känslig som åren tidigare.. usch för allergi! Det är björk som är värst för mig, sedan är jag även allergisk mot Alm, Ek, Bok, Gräs, Gråbo + Hassel, Alm och Björk som jag redan sagt! Ja allt utom Sälg, Vide. Hihi. Kul va? Fast värst är ändå Björken! Det var det iallafall när jag var liten. Det suuuger ju hårt. Vi lever ju i ett himla björkland! Som tur är så har inte björken börjar blomma än! Så jag kan njuta av våren ett tag till! Men fönstret får ju inte öppnas längre, suck. Jag som STARKT OGILLAR när det är varmt i mitt rum när jag ska sova!

Nänu ska jag sova! Är väldigt trött och så ska jag ju vara trevlig imorgon! Jobbajobbajobba, XOXO - Godnatt! höh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0