Vill man, så kan man!

Måste även be om ursäkt för de ganska innehållslösa inläggen de senaste veckorna. Inspirationen har varit lika med zero, nöll. Ska försöka komma igen lite nu, och skriva om saker som faktiskt intresserar och är roliga. Fast och andra sidan så har vi ju alla våra toppar och dalar, i  allt.

De inspirationslösa tiden beror nog mestadels på den trötthet jag har kännt i största allmänhet. Kroppen har och är som en stor geléklump som vägrar göra vad jag vill. Just detta fenomen har varit ett faktum denna vecka! 

Jag tror att kroppen håller på att vänja sig vid min helt nya livsstil. Det är helt annorlunda nu jämfört med tidigare! Jag har aldrig tidigare behövt tänka på exakt vad jag äter, något man måste nu! För att orka träna minst 2 h varje dag! Jag tror att kroppen håller på att jobba för fullt och vänjer sig vid det otroligt roliga jag har varje dag, och det sa ju även lärarna till oss! 

Jag menar, tänk såhär.. allt det här behöver kroppen jobba med och ställa om..
* För det första, hur mycket jag tränar. Från ca 7h till 15h i veckan är ett stort steg! Kroppen ska hantera bara det..
* På det följer hur mycket energi kroppen gör av med. MÄNGDER! med andra ord. Matintaget ökas..
* Dessutom måste jag tänka på vad det är jag stoppar i mig.. Frukt, frukt, återhämtningsdrycker, bra mat, bra mat.. VATTEN, VATTEN!
* Min övervighet. Ja den är inte alltid bra, den sliter mycket på leder har en naprapat nyss sagt till mig. Därför behöver jag träna vissa muskelgrupper som lår, mycket mer för att lindra smärta i framtiden.


Jag kan hålla på i evigheter! Och andra sidan märker jag vilka framsteg jag gör. Idag körde jag nästan två splithopp efter varandra på discoträningen, och stog på båda, utan någon vidare sats mellan dem. Ja, vill man så kan man också! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0