Helgens tävling

Bussen gick från dansskolan klockan tre i fredags eftermiddag. Och hjälp vad jag var förväntansfull, och nervös. Nervös över det mesta! Jag behöver mental träning, haha. Vi hade allsång, och kollade på bitar av Rent. Jag är inte en sådan människa som klarar av att sitta stilla och glo på film särskilt länge, och speciellt inte när jag är nervös och vill fokusera. Så jag gjorde inte det heller utan satt och lyssnade på musik och tittade ut genom fönstret.

Vid femsnåret stannade i och käkade på McDonalds (oh my favourite place.. haha) men salladen är iallafall god! Och jag mådde inte illa som jag alltid gör när jag käkar där. Vid åtta kom vi fram till hotellet som va supermys! Sängarna var som att sova på moln. Vi fixade hår och vid tolv låg vi faktiskt i sängen för att sova. Även om det tog ett tag för att det var ett fyllo till gubbe som tydligen kallade alla tjejer för hans döttrar nere i lobbyn. Han stod utanför och skrek "håll käften". Fråga mig inte varför, haha.

Kvar över sex ringde väckarklockorna på mobilerna. Jag va först uppe! Carro och Ida var galet sega! Haha. De tog dom ungefär en halv timme att komma upp. Med snoozandet å allt. Ja, jag hann iallafall med det vi skulle! Frukosten var god, men ganska liten. God müsli iaf, hihi.

Klockan åtta gick bussen till tävlingen. En halvtimmes sminkning på bussen, och en timmes sminkning, hårsprayning och nerglittring på plats. Sedan var det dags för inmarsh!

Det var galet kul för syster och hennes pojkvän var där, och det var verkligen ett helt underbart stöd! Som betydde otroligt mycket. Hihi! Dessutom så fick jag ju träffa dem,  vilket jag inte gör så ofta! Söta människor är dom.

Singeln var katastrof, jag trodde verkligen inte att jag skulle gå vidare. Ni vet gånger man säger att man glömde hela dansen, men överdriver rejält och kanske bara kom av sig på ett steg? Ja.. jag totalglömde ALLT. Förutom just vev-steget vi hade. Katastrofdåligt!  Haha. Jag va helt säker på att jag inte skulle gå vidare! Men det gjorde jag! Helt sjukt. Tre kryss fick jag. Och även andra gången glömde jag lika mycket, haha. Om inte mer! Då var jag ett kryss ifrån att gå vidare. Hade jag gått vidare hade pricken varit min! Lite surt. Men jag har lärt mig att jag måste träna ännu mer. Så jag ska sätta mer tid åt det.

Aplång paus mellan singeln och paren. Paren började klockan fem, och vi åkte ut på en gång. Men jag vet ju vad det beror på.. Så, inget mer att diskutera!

Det var rekord i olyckor, 50 skador var av 8 var svimningar! En av tjejerna ifrån vår dansskola svimmade på dansgolvet, andra fick knäna typ brutna och benen avslitna. Helt sjukt! Sjukvårdarna var inte mycket att ha heller, då de tog dem åttielva år att reagera! Haha. nej stackarna, va elak jag är!
Det gick verkligen superbra för några dansare från KD igår! Söta Felicia kom bla. 1 och även två andra söta tjejer som kom etta och gick upp i par. En av de tjejerna började blöda i huvudet för att hon slog sin buckla hon vann i pannan! Haha. De va blod överallt. Men hon grät av glädje ändå! Sååå söta. Och för the Elina team gick det apbra och en pallplats! En prick till star, intesant!? Blir så glad för allas skull! SÅ DUKTIGA!


JAG VILL SATSA ALLT TILL NÄSTA TÄVLING! INGET JÄKLA FES SKIT SATSNING DÅ INTE!
Arboga 15 november, watch out!
Haha

Kommentarer
Postat av: Elina

Haha, bilder på dig var ju snyggast av alla! :D

Jo, en prick kvar .. Jag vågar inte! Hoppas de går dåligt i Arboga! ;P

2008-10-20 @ 18:14:07
URL: http://hejdlina.blogg.se/
Postat av: Anonym

hihi, dit ska jag med :) kul att man råkar gå in på 'disco' bloggar ;D

2008-10-26 @ 01:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0