The devil wears prada

Såg filmen för tredje gången igår kväll! Den är riktigt bra anser jag, dock är den riktigt jobbig filmen igenom. Jag sitter och skruvar på mig och vänder och vrider på mig för att den är jobbig. Då menar jag med hur chefen behandlar sina anställda, hur huvudpersonen gör sina val och hur de reagerar. Man vill bara hoppa in i filmen och ändra på allt de gör! Syftet/meningen/budskapet med filmen är väldigt bra, att man måste tänka över sina värderingar och hur man handlar innan man gör det. Dessutom lär filmen att man inte ska låta någon trampa dig på fötterna, utan lära dig att inte ta skit.

Filmen får 4 av 5. Den förlorar en stjärna pga. att den är så sjukt jobbig och att utan Merly Streeps så skulle inte denhär filmen vara mycket att hänga i julgranen. Hon sätter stämningen i hela filmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0