That's why I love it.. Summer



Det är väl grunden till allt som har med sommaren att göra egentligen. Vad hade man gjort om man inte hade sommarlov i 10 veckor när man gick i skolan och fick plugga mestadels av sin lediga tid? Antagligen hade vi alla ungdommar varit ras men tack vare sommarlovet så lever vi änn! Det är sommarlovet vi lever för! Därför är sommarlovet ett av de största anledningarna till att alla (nästan alla) de övriga punkterna finns!

Finns det någon annan tid på året man känner sig så otroligt fri? Det finns ingenting som binder dig till att göra något, du är inte tvungen till något och har all tid i världen. Även om sommaren när den är som bäst bara flyger förbi! Det finns ingen kyla som kan hindra dig från att vara ute hur sent på kvällarna du vill. Ingen skola att vara utvilad och pigg inför dagen efter, och du behöver inte oroa dig över att du ska hinna med att göra läxorna! Du kan dra iväg till stranden en hel dag med kompisarna och bara vara, känna hur du verkligen tar vara på livet! Allt bara flyter på, och det är det du älskar. Att vara fri, att ha friheten att göra precis vad du vill!

Åh, finns det någonting bättre att äta på sommaren. Ta jordgubbar och lägg till lite av punkt nio och du har sommaren i ett nötskal! De små söta bären är allt du behöver för att överleva sommaren.

Finns det något mer fantastiskt än värme? Jag som är en extremt frusen person älskar sommaren pga. den underbara värmen! Allt över 25+ är ansett som en underbar sommardag, om det är sol. Det ultimata!

Min bästa vän! På sommaren så är den mer värmande än någongång på hela året, och solstrålarna gör att man känner sig fräschare och piggare än någonsin! Dessutom får du en superfin bränna när du är utomhus som gör att hela du ser mer levande ut! Älska solen, men akta er! Smörj in er.

Man kan träffa dem hur mycket som helst! Men har ni som jag att hälften (läs: alla) av alla vänner ni har åker iväg och du lämnas ensam kvar hemma. Och när du äntligen ska resa bort, så är de hemma igen och undrar varför du måste åka när de äntligen kommit hem för att träffa dig? Haha, yes. Det är väl lite negativt kan jag tycka..

Det enda som behövs framåt 12 tiden på kvällen är en tunn kofta eller en munkis så är du färdig för att vara ute hela natten! Det är underbart att strosa runt på gatorna med bästa kompisarna en undebrar sommarnatt när det är +20 grader ute!

Jag är inget större fan av att bada i sjöar eller hav, för att det är så sjukligt kallt! Jag är extremt frusen, men när det är varmt i vattnet sådär runt 25 grader så är bada bland det bästa jag vet! Speciellt i pooler, då det oftast är varmare där i!
Alla små resor och äventyr som man gör på sommaren. Man gör antagligen inte alls lika många resor under någon annan årstid som man gör under sommaren. Det behöver nödvändigtvis inte vara en resa till Turkiet, men en liten resa till Gröna Lund, stranden, Allsång på skansen eller ut i skärgården. Eller så åker man iväg utomlands någonstans, där det är lite (läs mycket) varmare än det är hemma i Sverige och har det supermysigt tillsammans med vänner eller med familjen! Så länge det inte är husvagnssemester, för det är det värsta jag vet! Det kan jag inte förstå varför så många svenskar åker på. Uääk!

Ingen annan tid på året äts det lika mycket glass som i den stekande sommar värmen! Oavsett veckodag, väder och plats så ser man folk äta glass i mängder! Och visst förstår jag dem, även om jag äter glass oavsett årstid. Så ser man hur glassgirigheten väx i folk såhär i sommartider! Glassen är jordgubbarnas bästa vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0