Kamerasnack!

Time for bed! Har suttit och letat kameror i ungefär en timme nu.. ja, inte bara i en timme + tidigare idag! Jag letar ju efter en ny digitalkamera, dock har jag ingenaning om vad jag ska ha förnågon då det finns tusentals att välja mellan! Det enda kraven jag har är att närgränsen ska vara 10 mm, högst 30mm. Jag vill helst ha en sådan som är en blandning mellan digitalkamera och systemkamera = kompaktkamera! Dom verkar vara mest likt det jag egentligen söker (en systemkamera) med grym zoom på minst 10 x optisk! Kick ass you know. En med 18x har jag hittat! Det är nog favoriten hittills! Jag vill ha en bra kamera nu.. ingen som överexponerar eller gör dåliga bilder. I want proffsiga bilder.
Imorgon börjar dessutom tydligen SIBAS sommar rea! Det är härligt, har sett en där som jag eventuellt vill ha, den är hyffsat billig där till och med om man jämför med andra ställen. Ja, jag tycker att jag är förtjänt en ny kamera efter det här året. Det är ett av de roligaste sakerna jag vet; att fota! Därför vill jag ha en bra, ändå har jag bara tre krav! Helst minst 10x optisk & närgräns på 10-30mm - helst av allt en systemkamera.. men det kommer jag inte ha råd med nu! Så det får bli en bladning mellan system och digital kamera.. Och det ska helst inte vara AA batterier utan sådanna som man laddar upp som är inbyggda i kameran. Jag har dålig erfarenhet av att batteri kameror inte är så roliga och verkligen ÄTER batterier. Man hinner typ ta 3 bilder om man inte har "rätt" styrka på batterierna.. Så; Är det någon som har förslag?

Nog kamera snackat nu då, jag hoppas verkligen att jag hittar den perfekta som kan göra att mitt fotointresse kommer brinna ännu mer än vad det gör nu! Jag längtar tills jag får sätta tänderna i min nya kamera, ta grymma bilder och redigera dem. Ojoj, that's the shit.
Nu ska jag ta och sova, så ni får sova så gött! Ska sova tills jag vaknar imorgon - dvs. ingen kommer att väcka mig! Det är härligt tycker jag. Så sov gott och bara för det så vaknar jag väl klockan 10! Haha, kram kram.



Kommentarer
Postat av: Annies Fotografier

Köp uppladdningsbara AA-batterier det fungerar jättebra. Köp sånna med hög styrka också, för det håller bra och länge. Sen är det bara att sätta dem på laddning, dessutom så kan man alltid ha med sig extra uppladdningsbara batterier i reserv. Om det inbyggda batteriet tar slut måste man vänta och ladda hela kameran istället för att bara byta batterier och ladda batterierna ;)

2008-06-16 @ 11:54:32
URL: http://annie90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0