Eld

Anledningen till den knappa uppdateringen idag är min systers skolavslutning. Ja, eller det var tänkt att vi skulle gå på den.. men den blev inställd! Det var nämligen några riktigt smartskallar som hade eldat ner scenen som hela skolavslutningen liksom centrerar runt. Och vet ni vad? (Ja många vet säkert det som läser!) Det hände exakt samma sak förra året. Och då var det jag som slutade nian! MEN, även mitt jobb i sex timmar! (som var SKITKUL btw)

Jag minns det väldans väl. Jag och Helena var hemma hos Erica när det började lukta rök och man såg massvis med rök stiga mot himlen lite längre bort. Sedan började det ryktas om att det var på skolan det brann, och efter ett tag så stod det klart att det var skolans scen som brann.. Det  blev sjukt mycket problem kring det där kan man ju lugnt säga! Polisen och brandkår och allt! Det är en speciell rosscermoni på min gamla skola där niorna går ut med en sexåring i den ena handen och en ros i den andra. Vi var superledsna över att vi antagligen inte skulle ha någon scen att göra det på! Dock så var detta två dagar innan avslutningen och även fast träden runt om var svarta och döda så hyrde dem en scen som vi stod på istället! Och vi fick våran rosscermoni.
Skolan har inte byggt upp en ny scen under ett år, utan som en lösning detta år hade de placerat ut lastpallar istället. Nu, dagen innan skolavslutningen. Och ja.. Igårkväll när jag skulle gå och lägga mig kände jag hur sjukt mycket det luktade rök! Och tanken slog mig "Hah, tänk om det är någon som eldar upp scenen igen? Men nej.. just det! Det finns ingen scen!" Men jag tänkte ändå tanken många gånger..

Och jag hade ju rätt. Det var de där "lastpallarna" som brann! Jag tycker riktigt synd om niorna som slutade detta år. Det ösregnade + att det inte blev någon vanlig rosscermoni. Tur att jag går ett år tidigare och fick vara med om det! ;D

Alltså blev det ingen skolavlsutningsklänning eller något.. Tråkigt nog! Får ha den på midsommar istället.

Kram på er! Nu ska jag ta och sova, upp tidigt imorgon och så ska jag jobba fyra sista timmarna innan jag har SOMMARLOV! I ungefär 5 veckor innan jag börjar jobba igen! jag älskar sommaren, så värme. KOM TILL MIG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0