Ha höga mål, så klarar du av det!

Hej på er goa & glada små nissar!

Vad gör jag uppe nu då? Jo, det är nämligen så att jag har sovmorgon imorgon! Coolt va? Jag börjar klockan 16, så jag får soova ut! 11-12 imorgon vaknar jag och har sovit massor. Det känns skönt, så jag ska skynda mig att somna nu. Eller ja, nästan iallafall.. Imorgon är det jobb i sex timmar mellan 16-22, då jeklar! Jag är taggad och efter en god natts sömn kan det inte bli bätte helt enkelt! Jag ska röja, STENHÅRT! Nej men vet ni vad? Jag slutade ju 15 idag, och sedan jag kom hem har jag bara försökt att varva ner. På jobbet är jag så mycket uppe i varv att när jag kommer hem kan jag knappt sitta still, för om jag gör det så somnar jag! Haha. Så är det när man gör allt man bara kan! Det tar nog ett litet tag innan man kommer helt in i geamet. Men jag kör på!

Jag har kommit fram till att har man strävar mot höga mål, så utvecklas man minst dubbelt så mycket än om man skulle ha ett lågt och lättåtkommerligt mål. Du ska behöva kämpa för det, det ska inte vara lätt utan du ska behöva kämpa. För när du klarar av den tröskeln som är svår att ta sig över, så är du gladare än aldrig någonsin och satsar ännu högre nästa gång! Och det är bara till din egen vinning, du blir bättre och utvecklas och har mer kunskap än du hade innan! Du lär för livet.

Galet kul är det, älskar 'kollegorna' (vad vuxet det kändes att kalla dem kollegor) & cheferna är underbara! Man längtar typ efter jobbet, även om man är sjukligt trött efter en arbetsdag. Men vad är bättre än det liksom?

Ha rätt inställning, satsa stenhårt och köra järnet!
Mottot för sommarjobbet..

Kommentarer
Postat av: Frida T

Du har så rätt Niccie :) när det gäller tävlingar brukar jag tänka att det är bättre att ha höga mål än små, för om man inte uppnår dem blir man lika besviken som om man inte klarat de små, ha nu en jättebra sommar, vi ses på dansen i höst och titta gärna in på min nya blogg tjernbergs.blogg.se och den "gamla" absolutedance.blogg.se oxå förståss :) kram F

2008-07-20 @ 11:24:25
URL: http://tjernbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0