Goal!

GOAL - Every dream has a beginning


Något 2007 har fört med sig är att jag nu tycker om att krypa upp i soffan och titta på en riktigt bra film. Självklart finns det gånger då jag hellre skulle röra på mig, men jag numer känna att jag faktiskt kan sitta still! ..en stund iallafall!

Ikväll såg jag filmen Goal.
Filmen handlar om en kille, Santiago, som kommer från Mexico och bor olagligt i USA. Hans största intresse är fotboll. Han får pengar genom att jobba tillsammans med sin pappa att göra iordning de rikas gårdar och hus, och förvarar pengarna han tjänar i en sko i sitt rum. Efter en träning en dag kommer en gammal talangscout fram till honom och hyster hopp om en framgångsrik fotbollskarriär för honom och där vänder allt.. Talangscouten vill att han åker till England och prövar in för ett lag där, och där börjar saker gå utför. Någon tar hans pengar, men han får hjälp att komma till England ändå. Väl i England, så nära sin dröm.. är det många som inte vill att han ska lyckas och han möter fler motgångar än medgångar och hamnar i många kniviga situationer.. 

Jag tyckte att filmen hade många budskap. Bland många var att man inte ska ge upp. Med varje motgång växer man lite till innombords och om man verkligen vill något måste man våga satsa helhjärtat. Den visade att fast man tex. har andningsbesväs (astma) eller andra problem är ingenting omöjligt, något som någon annan skulle se som ett handikapp, kan bli en morot att visa dem att det inte är någon skillnad på mig bara för att jag har tex. astma. Den visade också att man ska lita på sig själv, ett starkt budskap som framgick tydligt.
Utöver budskapen hade filmen lite av allt. Kärlek, vänskap, sorg, glädje, kämparglöd, envishet.

Jag tyckte verkligen om filmen! Se den.

Alla drömmar har en början - Every dream has a beginning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0