Vad är musik för dig?

Jag fick en kommentar här om dagen där Anna frågade mig:


Vad betyder musiken för dig? Vad lyssnar du på, och varför? En dag utan musik - är det möjligt för dig?
Musiken betyder väldigt mycket för mig. Jag älskar att sjunga själv och skulle nog inte kunna leva utan musiken! Eller jag skulle nog klara av det, men det skulle kännas tomt!
Man kan förmedla mycket med musik, när jag dansar så spelar musiken större roll än någonsin.
Jag tycker däremot inte om låtar som har konstiga texter. Texten spelar större roll för mig än melodin! Hur konstigt det än må låta (; Men å andra sidan finns det låtar där texten suger men melodin är helt underbar på, som jag älskar! Det finns ju undantag i allt.
Jag lyssnar på en salig blandning av stilar och musik! Allt från Panic! at the disco till Måns Zemlerlöw, Colbie Caillat, Cris Brown och The Frey! Allt beror på texten och melodin!
Ja en dag utan musik är möjlig för mig. Men jag skulle aldrig klara att leva helt utan den! Musiken är en stor del av mig.

Vad är musik för dig?

Kommentarer
Postat av: emil

det är underbart att verkligen tycka om nåt, verkligen känna att varje ögonblick då man gör det lever man upp... liksom njuter av varje ögonblick! dans är sannerligen underbart, dock tycker jag bättre om att äta choklad. sannerligen verkligen underbart

2008-02-24 @ 23:08:16
Postat av: Viktoria

Musiken är en stor del i min vardag, så den betyder mycket för mig, Kan förändra mitt humör ifrån dåligt till bra på bara några sekunder. :)

2008-02-24 @ 23:14:57
URL: http://vickanp.blogg.se
Postat av: Patricia,22

Musik för mig är känslan, få saker kan förmedla så mycket som just musik.. finns musik som gör en ledsen, glad osv.. och hur många minnen förknippar man inte med musiken.. Vissa fall kan det vara hjärtskärande eller i annat fall alldeles underbart. Tycker texten är viktig, men som sagt själva musiken förstärker känslan.. så går liksom inte att välja antingen eller.. :) Ha det bra!

2008-02-24 @ 23:17:35
URL: http://parris.blogg.se
Postat av: Sweet 16´s blogg,16

svar: jaa bilden på henne är supervacker :D giller henne med, favorit i one tree hill (=

2008-02-24 @ 23:56:27
URL: http://performance.blogg.se
Postat av: Marre,18

Svar: Det är verkligen det mest fantastiska! Jag älskar varje minut av det.

2008-02-25 @ 00:09:44
URL: http://marregoeswild.blogg.se
Postat av: Konfa och

Lyssnar du mycket på musiken du dansar till? Alltså disco, uptempo, technolåtar? Kram!

2008-02-25 @ 12:58:38
URL: http://flygares.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0