Melodifestivalen, Deltävling 1 Göteborg

Melodifestivalen tycker jag i många sammanhang är överskattat, i tidningen, artiklar, tv osv. Men sen när den väl kommer och visas i TV-rutan är många besvikna ändå, på att man inte tycker att någon är särskilt bra! Får se hur många gånger jag ser det, men idag satt jag som en hösäck i soffan och lyfte knappt ett finger! Det kan faktiskt vara kul! :)

E-Type & The Poodles, Foto:SVT
E-type & The Poodles - Line of Fire
Sedan Lordi vann så försöker rocken slå sig in lite i schlagern! Bara kul. Haha, även fast jag inte tycker om någon av dem speciellt mycket.
 Face-84
Face 84 - Alla gamla X
Jag hörde inte vad människan sjöng, och när någon översatte det barnsliga jollret till mig så var det en sjukt konstig text om att ha massa X inlåsta på vinden i en bur för att man vill ha puss då och då.
Velvet, Foto:SVT
Velvet - Déjà vu
Usch, jag tyckte hon sjöng falskt mest hela tiden
Brandur Foto: SVT
Brandur - Lullaby
Inte så mycket schlager, men han va duktig!
Michael Michailoff, Foto: SVT
Michael Michailoff - That's love
Gammal Fame Factory artist. Kommer nog spelas mycket på radion!
Amy Diamond
Amy Diamond - Thank you
Duktig tycker jag! Även fast låten kanske inte var den bästa så är hon riktigt bra för att bara vara 15 år! Håller ton å dansar å sjunger. Tråkigt att många tycker illa om henne. Hon kanske är ett hot för de flesta inom den branchen för att hon är duktig?
Suzzie Tapper, Foto: SVT
Suzzie Trapper - Visst finns mirakel
Förstår inte hur hon vågade ställa sig där och sjunga om det hon sjöng om, en eloge för det!
 Christer Sjögren
 Christer Björkman - I love Europe
Behöver jag säga mer än EEUUUWW!? KVÄLVNINGAR!

Kommentarer
Postat av: mimmi.

kan var ju klockren .. =P

2008-02-14 @ 21:26:04
URL: http://mimiii.blogg.se
Postat av: mimmi

Christer sjögren.

2008-02-15 @ 06:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0