The next chapter, Fall/Winter

Regn idag igen, och om exakt 12 dagar är jag i skolan nu. Då är det verkligen påväg mot höst och vinter! Jag försöker se charmen i det också, men vad är det mysiga med att gå runt och ständigt frysa, vara tvungen att slänga på sig minst tre lager med tröjor för att man ska gå utanför dörren och vad är det för kul att gå runt i snöslask när skorna blir genomblöta, bara för att vi aldrig får det riktigt kallt en längre tid här i Sverige? Nej, det finns bättre saker. Sommaren tillexempel, och vår! Fast jag måste erkänna att det är lite mysigt att tända ljus när det är mörkt ute och snön viner utanför så att det knakar i huskropparna. Lukten av jul och julgranen. Kalle anka på julafton, lucia och min födelsedag! Ja.. okej, lite mysigt är det väl iallafall... om man bortser från det ständiga mörkret som gör fler än mig smått vinter-deprimerande..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0