Kontaktimprovisation



dansimprovisationen idag så hade vi kontaktimprovisation. Detta är som en förberedelse inför våra duetter som vi ska börja skapa om några veckor i estetisk orientering. Det var så himla spännande och man kunde göra superhäftiga grejer genom att bara vara fastklistrade två och två i ryggen eller vid armarna och aldrig släppa taget! Det ska bli så sjukt spännande! Imorgon är det den första moderna lektionen, jag är så nyfiken och glad över det att jag spricker! Jag kände på mig att det där med modern dans var någonting som jag skulle fastna för! Och nu har jag bara gjort kontaktimprovisation och är fast. I'm hooked!
Är det någon som har testat kontaktimprovisation?

Kommentarer
Postat av: najjo

När jag var på danskurs på Gotland fick vi göra något liknande(men en något enklare variant) när vi provade på modernt. Tyckte du att det var kul?

2008-09-03 @ 16:28:48
URL: http://najjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0