Jag och dansen - Del 2


Tävling i Eskilstuna 08 (ej tävlingen jag skriver om!)


När jag slutade berätta om jag och dansen del 1, så avslutades det när jag och Carro precis blivit ihopparade i disco som parkompisar. Två veckor efter det hade vi vår första tävling, och första veckan försvann i massvis med plugg och Carro var sjuk m.m. Lite mer än en vecka innan tävlingen så började vi sätta ihop en dans. Jag hade en termins förkunskaper av inga avancerade rörelser, och ingen dansbakgrund dessförinnan. Carro hade inte heller någon större erfarenhet av discodans. Då hon hade gått på förberedande i ett år och lite andra dansstilar innan dess.

Min första tävling
Hur som, vi började knåpa och fixa ihop dansen och åkte och köpte dräkter. Svart sport behå med svarta leggings blev grunden med rött trikåtyg som dekoration. Vi visste nog inte riktigt vad vi höll på med.. Vi visste ingenting om tävlingen, hur det skulle gå till eller hur mycket eller lite smink vi fick ha. Om vi skulle ha håret på något sätt osv. Helt tokigt var det! När vi gick upp och åkte iväg klockan sex på morgonen så var det vi sa till varandra hela tiden "Vi ska le och ha kul och vårt mål är att inte komma sist!". Vi gick in på tävlingen och singel var först då jag gick och dansade final (SJUKT!). Då jag kom femma (ÄNNU SJUKARE). Jag fattade verkligen inte alls vad det var som hände och vad jag gjorde. Men femma kom jag, och jag var helt överväldigad! Sedan var det dags för paren. Det var tänkt att vi skulle försöka käka någonting av den mat vi hade med oss, men när man är nervös hela tiden och helt uppe i varv för allt adrenalin så vet man inte riktigt vad man gör och glömmer av att mat och vatten finns!
Vi körde på, gick direkt från normalen till andra normalen, utan att dansa second try. Och efter det gick vi till semi! Bara då var vi överlyckliga, vi skrattade mest hela tiden! När vi fick reda på att vi hade kommit vidare till finalen så var det glädjetårar, en rejäl omladdning och ut och för att köra järnet! VI KOM TVÅA! Helt jäkla sinnessjukt. På vår första tävling, och fatta om vi skrek och grät och allt vad vi gjorde! Tokbra!

Det var om min första tävling.. jag berättar mer i ett annat inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0