Copycats - a big no NO

Jag vet att det är vanligt, men visst är det sjukt irriterande när det finns bloggare och personer i verkliga livet som verkligen härmar en med allt som händer och allt man gör? Precis varenda liten grej. Säger man högt att man ska köpa en tröja som är blå så fort man får pengar, nog sjutton har den personen köpt en precis likadan tröja, innan man hinner blinka. För att det då ser ut som om jag härmar den personen! Om man skriver något på bloggen, så har den personen skrivit samma sak timmen efter - men i en annan formulering! Och om man råkar yppa att man älskar stora örhängen eller en klocka så har den personen självklart sagt samma sak tidigare, och skaffar sig örhängen & klockan som du precis har pratat om! Samma sak med foton, tar man kort på något så är det någon som härmar. Och när man konfronterar detta, så har ju självklart den personen alltid haft den specifika uppfattningen och gjort precis likadant innan jag hade sagt eller gjort det!

Med detta säger jag absolut inte att det är fel att inspireras av andra, men vad frustrerande det är att se människor som inte kan ha sin egen stil och se till sig själva. Utan måste vara riktiga copycats! Med precis allting. Ibland suckar jag riktigt högt, men bestämmer mig för att det är upp till den personen.. och så går jag vidare! Du kommer inte långt på at´t ljuga, fara med osanning och ständigt vända kappan efter vinden och härma andra. Då skaffar du dig aldrig din egen uppfattning och lär dig inte stå på dina egna ben! Men det finns människor till allt. Och man får väl gilla att någon diggar ens stil? Intesant? Haha, vänd det negativa till något positivt så blir allt mycket roligare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0