Jag vet, jag är tjatig. Men det är ju så underbart

Jag vet att jag är så jäkla tråkig och enformig. Men det är bara för att jag älskar det så mycket som jag faktiskt råkar göra! Hälften av alla som läser min blogg, eller ja känner mig fattar nog att jag snackar om dans. Det är som någon typ, nyuppväckt kärlek. Jag bara älskar det av allt jag är och har! Helt sjukt hur man kan älska något, på det viset. Kan inte förstå det heller, men jag bara.. I adore it! Har inte känt så om någon sport innan, men det känns som om jag har testat på så mycket olika sporter, intressen, hobbys och sånt.. och nu känns det som om jag har "hittat hem"( jag vet att jag låter som ett cp )
Som vissa känner med matte, när de ser ett krångligt tal framför sig och ser det som ett stort underbart garnystan att bara hugga in på och reda ut. Eller som vissa kan sitta i timmar och lösa korsord, eller lösa 1000 bitars pussel. Så känner jag med varje danskoreografi som jag lär mig! Hur svårt det än ser ut så är det liksom roligt, och som en utmaning att lära sig den. Varje gång man lär sig ett till danssteg ur en koroegrafi, och det sitter och man liksom känner hur man använder varje liten muskel i hela kroppen och gör det till sitt eget danssteg, så sitter en bit av pusslet på plats och man kan utvecklas och lär sig mer och det kan liksom växa med en.
Haha, det låter som om jag pratar om något helt annat, men det är så jag känner om dansen. Som en återuppväckt kärlek som jag inte har upptäckt förrens nu. Hur mycket jag faktiskt verkligen älskar att just dansa.
Jag har dansat lite grann då och då, och har alltid älskat det. Har alltid dansat och gjort egna koroegrafier sedan jag var yttepytte, men har inte dansat på allvar förrens nu. Och det är verkligen något jag vill fortsätta med, all my life!

Jag låter helt sjuk i huvudet! HAHA.
Men, ja jag älskar att dansa. Helt enkelt!
& appropå det så är det mitt favoritprogram nu.


Amerikas top 6 dansare.

Men det är bara domhär som är kvar!  För den här veckan är det final!

Kommentarer
Postat av: millis!

du är ju söt ;) saknar dig hjärti <3

2007-09-25 @ 22:05:56
Postat av: Niccie

tihi, (a) ^^
saknar dig med gumsi

2007-09-25 @ 22:14:37
URL: http://niccie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0