Teaterlektionen

Okej, ni kanske inte förstår mycket.. som vanligt av mina knasiga inlägg! Men, jag vill bara skriva ner det här! För det är något jag vill komma ihåg! För det var väldigt roligt! :)

Jag Åsa och Madde kom inhoppande och när jag tog av mig skorna, var jag väldigt varm om fötterna! (hahaha, information overloaded) så jag hoppade upp till fönstret, öppnade det, satte mig på ett bord, slängde upp benen i fönstret. Och sa; Om någon frågar vad jag gör, så posar jag! haha. Sen sjöng jag och Åsa massa fina saker för dom som satt nedanför och bara fjantade oss!

När lektionen började, började vi med hälsningsleken. Förnamnet i högerhand och efternamnet i vänster hand.. Och så ska man gå runt och hälsa på varandra med båda händerna och ta varandras namn! Svårt som asfaltsgatan om man inte är koncentrerad! Men till min stora förvåning så gick det utmärkt, och alla fick tillbaka sina namn! (efter lite klurande och diskuterande, haha) 
Efter det skulle vi vara "en röst" och prata i kör. En var ledare och vi skulle härma ledaren efter tonläge, hur snabbt den talade osv. och ledarens uppgift var att få med alla. Det var någon asrolig text om konsum och någon strippa. Väldigt kort, men kul.
Vi skulle göra en annan "körövning". Då stod två personer mitt emot varandra, klassen var uppdelad på två. Som i den tidigare grejen.. och så stod kören bakom de två andra personerna på var sin sida.
De två personerna fick olika personer som de skulle vara, och olika teman som de skulle inprovicera efter och "kören" skulle försöka hänga med i det som den som stod framför (en av de två personerna sa)! Skit svårt, men askul (igen)!
Hahah, och när det var min tur fick jag en jätte rolig! Det var jag och Carolina, och vi skulle vara ett gift par. Jag skulle vara mannen, som hade varit otrogen mot min fru (som var Carolina) och Carolina skulle konfrontera mig. Vårat tema var musikal! HAHA, det var så himla kul! Vi fick sjunga fram orden (självklart!).
Asså ååh jag har verkligen valt rätt linje! Det var så hiiiimla kul :D
När vi gjort den övningen skulle vi göra olika scener med bakgrundsljud. Hamnade i en grupp med Åsa och Gustav och fick ett bakgrundsljud som det låter när man åker tåg. Vi kom på, efter en stunds funderande att jag och Åsa skulle vara killar och Gustav tjej. Gustav skulle sitta längre bort i vagnen, och jag och Åsa skulle snacka om tjejen/Gustav och säga hur snygg hon va och blajja på. Sen skulle Gustav flytta sig närmare oss, och då skulle vi se hur ful hon var (och Gustav skulle göra fula grimaser) och typ skylla på varandra att det var den ena som hade kallat henne snygg. Hahah, jätte roligt! Och nu ska vi typ spela upp den på tisdags scenen nästa vecka inför typ vänner & familj som vill kolla! haha.
Jäjä, vi får se hur det blir! :D bra hoppas vi :D



Teaterlektionen i korthet (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0