Mötet

Hej där,

kom hem för en halv timme sedan. Är helt slutkörd! Visserligen hade jag ju sovmorgon en timme och slutade vid halv fyra. Vet inte riktigt varför jag är så trött egentligen. Men dagen har varit rolig och annorlunda!
Dagen startade med en timmes matte, då jag kände mig väldigt smart som förstod ett matte C räkne sätt (jag blev faktiskt väldigt glad, och inte lika hopplöst inställd till att läsa matte C)
Sedan var det redan lunch. Då Åsa numer har någonting hon tycker är väldigt kul att reta mig för.. haha, vad vill jag inte säga :D Kvar efter lunchen var svenska och samhällskunskap.
Det var på samhällskunskapen det roliga började! Haha.
Vi hade 30 minuters lektion då alla som hade gjort provet fick tillbaks det och så diskuterade vi det som hände i Finland igår (usch å fy vad hemskt). Halv två skulle vi gå in till aulan där vi skulle träffa en 'teknik etta' som vi nu, tre torsdagar framöver ska spendera resurstiden med! Vi ska diskutera globala frågor (skratt).
Vi blev indelade i olika smågrupper med 4-5 st i varje och så fick vi tre post-its lappar som vi skulle skriva ner vad som behövs för att de som lever om 100 år ska må och leva bra. Utifrån post its lapparna skulle vi sätta upp på en stor planch och rangordna och fixa och trixa.
Haha, det blev iallafall mycket roligare än vad jag hade trott från början och jag kom i en bra grupp också! :)

Efter det sprang jag ner till tunnelbanan och sprang till hemköp och hjälpte till med att handla!

Nu ska jag kolla vidare på lite bilder & kika på facebook och internet!
Efter middagen ska det pluggas och dricka latte för att orka med det.. fy
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0