Mer pluggtips!

Eftersom jag har prov på lördag och inte är speciellt insatt så försöker jag hitta på nya metoder att plugga på. Såhär har jag gjort idag, och det gick väldigt bra!

  1. Jag hade skrivit upp alla frågor och ord på små fyrkantiga papper med frågorna på ena sidan och svaret på den andra. Jag hade ungefär 50 frågor men kunde ungefär hälften. Eftersom jag har tre dagar på mig att plugga delade jag upp dessa 50 frågor på tre dagar och då blev det 8 frågor per dag.
    image150
  2. När jag gjort det skrev jag ner allt i min bok, och strök över det som var viktigast med en markeringspenna. I olika färger!!!
    image151
  3. Och när det var gjort läste jag igenom det jag skrivit ner några gånger.
  4. När jag läst igenom och trodde att jag kunde det något sådär, tog jag de fyrkantiga lapparna och ett stort vitt A-.. någonting papper och började besvara frågorna. Skriva frågan och skriva svaret. UTAN att kolla på svaret självklart. Jag läste frågan, skrev ner den och försökte komma ihåg svaret. Och vips så hade man en fin fin liten karta. Jag gjorde det två gånger och den andra gången satt det faktiskt ganska bra! Även då använde jag markeringspennor för att markera de olika delarna!
    image152image154
  5. Så imorgon är det de nästa 8 frågorna, och så är det samma procedur imorgon!

Ett hett tips är att göra sidorna och papprena som du ska plugga på mer intressanta genom att skriva snyggt. Det brukar hjälpa mig! För det är roligare att läsa en snygg handstil än någon som är slarvig.

image153


Hoppas det hjälpte någon iallafall! Lycka till.

Kommentarer
Postat av: Johan

wow ambitiösa niccie :o

2007-11-29 @ 15:25:59
URL: http://drambuie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0