Dissa Facebook?

Jag förstår det inte riktigt.. hur det kan gå mode i vilka sajter man "ska" vara medlem i, och vilka som är helt ute..?
För några månader sedan var facebook någonting som alla bara skuulle ha! Det var så bra, man hittade allt och det var så roligt att poka, throw sheep at osv.
Idag läser jag i tidningen en krönika av Alex Shulman att han inte orkar med facebook längre.. att han inte förstår konceptet. Han orkar inte poka och kasta får på folk längre.. och tog därför bort sin facebook. Men tjena, varför då liksom?
Okej, visst jag kan förstå till viss del att han inte orkar med de hundratusentals poke's och får som flyger överallt, och hot potato som vandrar världen runt.. men varför helt vända sig emot det? 
Läste även i aftonbladet att det var "ute" med facebook. Att flera stycken skulle gå ur communityn, för att det mer var en barnsajt än vuxensajt..
Hur kommer det sig att det nyss då var vuxnas playahead?

Patetiskt att det går mode i sånt.. Det är ju skitkul om man hittar gamla kompisar där! Som man känt när man var liten. Man behöver kanske inte logga in varje sekund och göra alla konstiga "lick frogs" och grejer som finns!
Men om någon gammal vän har det och hittar dig så är ju det bara kul om ni kan börja snacka! Men om du inte har något facebook konto så hittar ju han eller hon inte dig.

Tur att man inte är en "mode" slav..


Hur kommer ni göra?
Dissa eller kommer ni hänga kvar i facebook träsket och stå emot anti-facebook "modet"?

Kommentarer
Postat av: charliee

Jag har tagit bort mitt medlemskap från alla såna sidor, dom suger och kommer fortsätta göra det också,

2007-11-08 @ 22:01:25
URL: http://www.mrbayron.blogg.se
Postat av: Alex

Det är vad man gör det till, jag gick med där innan hysterin och innan alla skaffade det. Tycker bara det är kul att så många har det, ett bra hjälpmedel till att håll kontakt med såna man inte träffar så jätteofta. En del (äldre framförallt) verkar tro att det är nåt utbyte mot att umgås med folk på riktigt, allt måste inte vara så svart eller vitt..jag tycker facebook är skitbra. Oj lång kommentar nu :P

2007-11-08 @ 22:09:37
URL: http://aleqz.blogg.se
Postat av: Niccie

Precis, vuxna verkar tro precis det.. att det är ett altvernativt sätt till att slippa umgås. Men man håller ju bara kontakten med sånna man inte träffar ofta!
Jag kommer också att ha kvar facebook, jag tycker att det är skit bra att ha och snacka med folk på! och det är mycket lättare att hitta, eftersom man söker på för och efternamn! Riktigt bra.
Håller helt med Alex.
:))

2007-11-08 @ 22:44:11
URL: http://niccie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0