Dans är ett av mina "lyckopiller"

De dagarna man känner att man helst skulle ligga kvar i sängen är det extra härligt att dansa.
Trots att man längtar som en galning till danssalarna tror man först inte att det kommer hjälpa någonting mot humöret. Men när man ställer sig på dansgolvet och börjar använda varenda muskel känns allt plötsligt som bortblåst!
Det är konstigt att jag inte har förstått innan att det är dans jag vill hålla på med, att det är sättet som jag vill träna på. Ibland är jag bra trög!
För ett år sedan (ungefär, lite mer) slutade jag med gymnastiken. Jag saknade den helt sjukt mycket och jag hatade att inte röra på mig! 
Under mitt ett och ett halva år som gymnast sa jag alltid när någon frågade mig vilken gren som var roligast "friståendet" (en rytmisk dans, en gren bland tre i truppgymnastiken. Tumbling, trampett & fristående).
Men av någon anledning kunde jag inte se mig själv som en dansare, jag trodde att jag var för gammal för att börja och att det inte alls skulle funka! Skulle jag ens tycka om att dansa? Skulle jag dansa på KD?
Som tur var, har jag världens bästa föräldrar som hjälpte mig. Och en kväll i januari/februari i år mailade vi dansskolan och vips så var jag inskriven i en nybörjar disco grupp.
Jag var rätt så säker på att det var disco jag ville dansa, eftersom två klasskompisar redan dansade det! Jag hade testat på det och det gick så snabbt och det kändes som om det skulle vara kul!
Varje tisdag längtade jag till som en galning, för de va de dagarna jag hade 45 minuters träning och då behövde jag inte fokusera på någonting annat än dansen. Kunde glömma bort plugget och stressen!

Terminen slutade redan i maj och då började det krypa i mina ben och jag längtade supermycket till dagslägret som var i början av sommarlovet. Tre dagar.
Danslägret passerade, sommaren passerade.
Den 1 september blev jag en tävlingsdansare och träffade min dansparter Carro.
Den 22 september var vår första tävling, vi kom tvåa! Haha, det är så roligt. Jag är sååå glad =)
Nu dansar jag 5 gånger i veckan, och älskar varje sekund av det.. som om jag inte har gjort någonting annat!
3 gånger i veckan i skolan, jazz dans nu i ettan. Och disco tre gånger i veckan!

Dans är som lyckopiller för mig, jag blir så glad! Jag måste erkänna att jag är seg och trög på att fatta vad det egentligen är vad jag vill! Hah, men jag älskar att dansa.. That's why I wrote this. :)

image141


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0