Torsdagens skidutflykt till Romme!

Hej alla!
Igår var det idrottsdag i skolan och man kunde göra massa olika aktiviteter. Jag och mina kompisar hade valt att åka till Romme som ligger i Dalarna, Borlänge. Vilket var otroligt skojigt!!
Bussen avgick från skolan klockan 07.15 och samlingen var vid 07.00, så det var bara att pallra sig upp klockan sex! Snabba i sig en nyttig frukost för att orka halva dagen fram till lunch, klä på sig, sätta upp sammanhängande flätor i mitt korta nyklippta hår och slänga ner allt man skulle ha med sig i väskan! Piuuh!
Sedan kom Helena och hämtade mig, och vi lastade in oss i bilen och åkte till skolan. Väl framme ringer Milla min mobil och undrar var sjutton vi håller hus, då visar det sig att klockan är 07.10 och vi var ganska sena. Men vi fick väldans braiga platser ändå!
Bussresan skulle ta ca 2 h 30 minuter, och bussresan dit var inte speciellt händelserik. De flesta var ganska trötta och satt bara och tittade på film och pratade.
Framme var vi runt klockan 10.00 och då var det bara att hoppa ur bussen, slänga på sig pjäxor och ta med sig skidor och matsäck och vandra bort mot skidbackarna.
Felicias kompis Carina skulle hyra skidor, och försvann därför bort med resten av människorna som skulle hyra. Så henne lyckades vi tappa bort rejält och det tog en stund innan vi alla fick åka.
Vi hann åka några åk innan det var dags för lunch. Efter lunchen begav vi oss ut i backen igen och åkte.
När det var drygt en timme kvar innan samlingen splittrades vår grupp och jag och Milla åkte själva en stund. Vi åkte bla en röd backe, som är väldigt rolig att åka. Men när jag kom ner så körde jag in i nät-staketet som står vid sidan av liften så att den lossade! Jag kan inte påstå att jag är speciellt duktig på att åka skidor, men jag tycker att det är väldigt roligt! MEN, jag ramlade bara tre gånger. Och två av dem, när jag stod stilla! Bra va? :D

Vid klockan tio i tre hade jag och Milla hittat en galet rolig backe, men då var det inte mycket tid kvar. Så det var bara att gå tillbaks till bussen för att åka hemmåt igen.
Man kan säga att vi var en aning trötta på bussresan hem, och även när man kom hem! Somnade nästan så fort jag la huvudet på kudden igårkväll! SKÖNT!

Det var allt jag hade å säga om vår trevliga dag, det var mycket mysigt!!!! Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0