Estet för hela slanten!

Hejsvej!

Det här har varit den skönaste skoldagen på ett tag, även fast man var ganska trött när man kom hem sen. Vi har haft 2 h musik (1h kör och 1h vanlig musik). Väldigt kul! :) Sen hade vi SO, då vi faktiskt inte gjorde speciellt mycket mer än satt och pratade. Vi ska göra något arbete om varsitt U-land, hela klassen. Så alla får olika! JIPPIEEEJ.
Men iallafall, musiken var kul, och kören också. Vi sjöng i mickrofoner på kören, alla hade varsin, hihi! det var kul! :)
På musiken var det var ett läskigt läxförhör som jag inte hade riktigt koll på. Men det gick förhoppningsvis helt okej!

Vi fick reda på att vi ska skriva en egen låt också, i grupper. haha, roligt - men svårt att skriva bara på beställning. Vi ska iallafall skriva en töntig kärlekslåt, hihi. vi får se hur den blir!
Fick mina omdömmen idag också, de var helt okej! =) jag är nöjd iallafall. - skönt

Efter skola gick jag hem och då fick jag chokladtårta, hihi. Sen gjorde jag kemiläxan som vi har till imorgon - tråkigt! och sen när Hannah kom hem så övade jag och Hannah på låten, kort kort, innan middagen, det gick inte så bra. kemi förstör självförtroendet ;)
Men efter maten tränade jag C-dur skala och sen övade vi även på låten - det börjar arta sig tror jag! känns skönt.
Klockan halv åtta dansade jag i 45 minuter - skit kul - och när jag kom hem pluggade jag på teatertexten och sjöng lite mer. Jag hoppas att det kommer att gå bra på söndag, tisdag och onsdag nästa vecka. Jag börjar bli så nervös!

Idag har varit en typisk estetdag med musik och dans med även en gnutta teater - shiat så skoj! älska, :) även om det är knepigt! :)

Ha det finelifinemang. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0