Härliga helg, gymnasium(!)

Hej alla glada, gosiga, rastlösa och ÿbersöta människor!

Nu är det helg, så underbart(!) Man uppskattar verkligen helgerna numera, och nu och tre lördagar i rad nu har jag varit på gymnasie öppethus. Idag har jag varit på öppet hus på säkerhetsgymnasiumet, förra veckan var det st eriksgymnasium, veckan före det var det var det stockholms estetiska gymnasium. Det är så nervöst när man ska välja skola, jag har hittat min favorit av de alla men det återstår intagningsprov och betygsintagningen. Man vet ju inte om man kommer in? Man blir ju lite orolig över tankarna att man kanske inte kommer in på sitt första handsval. Men jag ska kämpa på, och inte låta de negativa tankarna erövra. Utan jag ska försöka se det som en möjlighet, för allt går så mycket lättare då(!) :) Mitt absoluta nummer ett val är stockholms estetiska gymnasium, det är ganska lustigt egentligen. Jag hade inte ens tänkt att åka dit och kolla på skolan först, men övervägde det bara för att killarna som jag pratade med på gymnasiemässan var så otroligt possetiva och övertygande om att skolan var bra. Först hade jag bara tänkt att jag skulle söka musikal, inte musik. Och jag hade heller inte särskiljt höga förväntningar när jag åkte till skolan, eftersom jag inte visste om det bara var musik som jag skulle gå.. Men denna skolan slog alla jag har varit på!! Jag har varit på Jensen Norra, Kulturama, St Eriks, Säkerhetsgymn och Stockholms Estetiska. Och det är absolut den skolan som passar mig bäst! härlig känsla! :) Lärarna var trevliga, det var en liten skola, eleverna var duktiga och ja, allt stämde. Och nu är jag kär i skolan(!) :)


Please, be mine! (a)

Kram / Niccie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0