Galen dag?

Tjofaderittan, tjipidejj!

Idag har varit den konstigaste dagen på väldigt länge. Och antagligen sundbyskolans märkligaste på några år med(!)
Dagen började bra och jag var hyffsat utvilad när jag blev väckt vid tio över åtta. Men jag missade kören, och det sög ju.. Första lektionen var SO och vi hade läxa som jag bara läst en gång - men som tur var hade vi inget läxförhör! När jag till lektionen fick jag höra att vi inte hade någon bild och tänkte - YES! lång lunch =D Lektionen före lunch var matte och eftersom vår lärare inte var där, hade vi vikare.
Efter en ungefär en kvart på lektionen ringer det från expiditionen och alla blir rasande över att dom har "lyckats" att hitta en vikare till våran bildlektion. Så våran långlunch var därmed förstörd! ;S Någon minut efter kommer vår NO-lärare in i klassrummet och säger att alla som skulle ha biologi nu, inte har någon biologi pga att han inte är där, så dom får gå hem. Och det gjorde alla i klassen rätt irriterade eftersom vi inte fick håltimme och gå hem tidigare..
Samtidigt som alla snackar sänds det ett medelande ut i högtalarna på skolan om att det brinner i en gastub. Och först var det inte riktigt någon som förstod vad det var som hände. Efter ett tag fick vi mer årdrer om att vi inte fick gå ut, utan skulle stanna kvar innomhus, utan en riktigt förklaring till varför. Man visste då inte riktigt om man skulle skratta eller gråta eftersom hela dagen hade blivit ganska upp och ner vänd. Senare fick vi ju reda på att det med gasläckan var en ganska stor sak och att det var explosions risk(!) Så där var vi - i vårt lilla klassrum och försökte göra matte. Men det var ju inte så intressant längre - som man kanske kan förstå? Vi fick massor med medelanden om att vi absolut itne fick gå ut och en lärare läste högt för oss vad som stod på aftonbladets hemsida från våran mobil.. (Pressen snappar upp saker snabbt!) ;p
pretty crazy.
Nästa uppmaning var att alla skulle gå till sina hemklassrum och vara där med sina lärare. Och eftersom ingen av våra mentorer var i skolan fick våran vikare vara med oss lite mera, men det gjorde bara att vi lärde känna honom bättre.
Vi skulle få massa klartecken från medelandena om när vi skulle få gå och äta och vad vi skulle göra. Dessutom skulle dom evakuera massvis med byggnader runt om - innan de sköt sönder gasbehållaren. Detta sa dom itne i skolan, utan man fick ta reda på det man kunde själv :s
En timme senare iallafall - så säger dom att faran är över och att de säger till när högstadiet får gå och äta. Det dröjer en kvart till och en timme efter det egentligen var tänkt att vi skulle få äta (12:20) får vi äntligen gå ner till matsalen. Då har dom köpt stora baguetter till alla elever på skolan, och de har leverpastej, ost och gurka (!) ;O snacka om att man blev förvånad. Man undrar ju om de gjorde så bara för att väga upp allt som hade hänt innan.
eftersom hela dagen blev försenad slapp vi ca en halv timme av bilden och en kvart av non. skönt(!)
men vilken dag! nu är jag rätt lagom trött ;s
Förutom det så har jag fått mitt singstar nu idag, och har sjungit halsen av mig med Milla och Felicia. Mycket kul!

Puss och kram på allihopa, hoppas att eran dag va lika bra som min ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0