The number 23

The Number 23 med Jim Carrey i huvudrollen.

Denna film har jag sett ikväll! Den var riktigt bra, men it gave me the creeps. Den var rätt obehaglig ett tag, men den var riktigt bra! Tur att jag såg hela filmen, och inte gick när jag var nära att gå.. för då hade jag missat poängen.

Filmen handlar om Walter Sparrow (Jim Carry) vars fru hittar och köper en bok till honom som handlar om besatthet, över numret 23. Sparrow känner igen allt boken säger och påstår att det är hans liv som författaren har skrivit om. Dock skrattar frun bara åt honom och nekar medans sonen tror på sin pappa...
Frun nekar enda fram till att bevisen kommer fram.. och det visar sig vara något man inte trott...

Film makarna har gjort ett snyggt ljus som sätter stämningen i filmen, och på vissa ställen tagit till små detaljer för att förstärka känslorna. Som tillexempel att göra helt svarta ögon när det ska vara känslokallt, skrämmande och läskigt.

Se filmen, vettja! Den var riktigt bra. Men jag varnar folk med extremt känsliga nerver, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0