Teater, sång & dans

Hejhallå!

Sitter här och ugglar och har precis käkat middag! Ska strax bänka mig framför läxböckerna igen och plugga hysteriskt. Tänka sig, vi har haft det hyffsat lugnt på terminen, ibland hysteriska veckor och ibland lugna. Men självklart ska sista veckan alltid vara fullproppad! Ett prov & två inlämningar! Onsdag och torsdag! Så det är inte direkt utspritt heller. Men återigen så har jag haft det värre!

Idag har varit en riktigt härlig dag! Försov mig och kom sent till skolan, hade bara 30 minuters idrott! SL traffiken krånglade ju självklart igen när jag väl satt på perrongen och väntade! I swear I lööööv SL. Jag säger som Belluuus i min klass; Vi borde göra ett mycket bättre kollektivtraffik och ett annat bolag som alltid passar tiderna och sen övervinner i SL!
Bra va?
Vi dröjde oss kvar länge i omklädningsrummen och drog och sedan till biblioteket för att plugga till kulturhistorian och göra matteläxan, härligthärligt. Kastade lite lappar på Gustavoswitch som satt nedanför men kom upp sedan! Haha. Sedan var det sång, skitkul! Lunch och en väldans rolig teaterlektion med kroppsspråk! Då vi skulle få koll på vad vi gör på scenen och hur vår gångsstil såg ut, utan att man riktigt tänkera på det. Först skulle vi gå runt i en cirkel och så skulle man ensam gå ett varv och alla skulle iaktta och sedan härma och överdriva rörelserna! Efter det skulle alla sätta sig ner och man skulle ensam gå runt på scenen och så skulle man ta fram den "inre clownen" genom att överdriva det som var speciellt för varje persons gångsstil. Så alla som satt och tittade skulle skrika ut "Släng mer med armarna!" "Vicka mer på rumpan" "Böj på knäna!" m.m. Skit kul!

Sedan var det dags för improvisation och då skulle två gå upp på scenen och spela upp ett scenario som två skulle iaktta och sedan överdriva de rörelserna som man gjorde. Jätte roligt faktiskt! haha
Efter den roliga teaterlektionen så hade jag dans-utveckligssamtal! Och jag är så lycklig kan jag säga :D

Men nu ska jag återgå till mitt arbetsmyra-liv!
Ha det superduper!
Pepparkakskram!


Hur ser din inre clown ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0