Program dag - ES1M, ES2M, ES3M!

Vilken härlig dag!
Vi hade något som tydligen kallades "program-dag" då man träffar tvåorna och treorna (speciellt tvåorna) från samma program, dvs alla musikalare då. Det första vi gjorde var att gå ner sju våningar till danssalarna och där väntade redan alla tvåor och treor och när vi kom skrek och apploderade dom! Snacka om det var läskigt. ;p
Sedan hade vi lite sång och efter det blev ettorna och tvåorna indelade i fyra olika grupper, musikalens alla genrer;
Sång, teater, dans och non-verbal.
Och självklart kom jag i den gruppen som hade non-verbal.. eftersom jag inte hade en aning om vad det var förnågonting innan! haha. Men det var som teater, bara det att man inte fick prata eller använda ord.. alltså bara kroppsspråket! Så då spred de olika grupperna ut sig och jobbade på olika framträdanden med alla samma tema; "kollektiv trafiken om 20 år"! Jej, lätt.. nej! men det var en tvåa som kom på vår sketch, och det blev nog bra! (; Efter alla grupper hade uppträtt lyssnade vi till treorna som sjöng tre låtar och sedan var det lunchdags! Då fick vi små ettor gå och äta först, och innan vi gick ut genom dörren skulle vi ställa oss upp inför hela folksamlingen och säga "Hej jag heter (blablabla, namnet man då hette) och jag ska gå och äta nu" och gå ut genom dörren! haha, pinsamt och läskigt :D Vi har gått i skolan två hela dagar och vi har redan stått inför en grupp med människor tre-fyra gånger! haha. Men det verkar som om man blir van vid det, eftersom tvåorna och treorna är så avslappnade!

Och appropå ingenting så är världen är liten! En av mina klasskompisar dansar samma dansstil som mig, på samma dansskola som mig, tillsammans med mina gamla klasskompisar! Så vi har säkert träffats många gånger förut. Haha, det var sjukt! Men kul :)

Efter lunchen fick vi i grupper en ganska lärorik rundvandring - fast jag inte kommer hitta ändå, även fast vi hade rundturen - av tvåorna och sedan slutade vi! Trevlig dag, det känns bara bättre för varje dag som går! :)
Imorgon blir det skolfoto till ID-korten (så vi kommer igenom alla låsta dörrar på skolan) enskilt foto och klassfoto! Tufft.

Långt inlägg, med ganska ointressant info men ändå. Muhaha! ;)  KRAM på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0